Branding af brancherne og uddannelserne

Der er fortsat behov for at tiltrække unge og nye medarbejdere til både installationsbranchen og metalindustrien. I starten af 2019 gjaldt det vvs-energiuddannelsen, hvor man havde allieret sig med YouTube-stjernen Kristian Kulmbach, og senere i foråret blev der slået et slag for blikkenslagerbranchen.

Se videoen her: 

I november lancerede TEKNIQ Arbejdsgiverne sammen med Dansk Metal en kampagne, der skulle få flere unge til at vælge en industri- eller smedeuddannelse. Omdrejningspunktet var en kort film, der blandt andet var optaget rundt om hos en række medlemsvirksomheder. Filmen og annoncerne blev set af omkring 200.000 unge i målgruppen, og kampagnen kørte videre i starten af 2020, hvor de unge skulle vælge uddannelse.

Se videoen her: 

Endelig lancerede TEKNIQ Arbejdsgiverne i februar 2020 en ny brandingkampagne for elbranchen sammen med Dansk El-Forbund. Også her var omdrejningspunktet en film, der viser, at elbranchen er på forkant med den teknologiske udvikling og løfter Danmark ind i fremtiden.

Den henvender sig ikke kun til de unge men også til hr. og fru Danmark, som skal vide, at elbranchen er langt mere end kabler og stikkontakter.

Fælles for alle kampagnerne er, at de, udover at tiltrække arbejdskraft, også skal vise, hvad vores brancher rent faktisk kan præstere.

Se den her